Dyrektorskie papiery zrób audyt i zacznij zmianę
Dyrektorskie papiery
Nowatorski program wewnętrznego audytu dokumentacji pracy szkoły na płaszczyźnie dydaktyczno-wychowawczej jest działaniem wspierającym zarówno rozwój, jak i poczucie bezpieczeństwa szkoły i dyrektora.
Prawie wszyscy dyrektorzy szukają odpowiedzi na pytania:
Propozycja audytu dokumentacji ma trzy warianty
Wynikają z różnych potrzeb dyrektora i szkoły.
Podstawowy
1499 PLN
1299 PLN
- Sprawdzenie zgodności dokumentacji z przepisami prawa oświatowego
- Wskazanie możliwych rozwiązań, nowych narzędzi, wzorów dokumentów
- Pomoc przy budowie rekomendacji i przełożeniu ich na zmianę w szkole
- Analiza przesłanej dokumentacji, spotkanie online z audytorem (1 godzina)
Rozszerzony
1799 PLN
1599 PLN
Wszystko z pakietu Podstawowego +
- Sprawdzenie celowości i wykorzystania sprawozdań
Kompleksowy
2699PLN
ewentulane koszty logistyczne (dojazd, nocleg) –
do indywidualnego ustalenia
Wszystko z pakietu Rozszerzonego +
- Sprawdzenie dokumentacji pod kątem celowości i budowania rekomendacji
- Propozycje nowych narzędzi i ich wykorzystania do budowania zmiany w szkole
- Analiza przesłanej dokumentacji, spotkanie w szkole
Zastanawiasz się który wariant wybrać?
lub
Plan nadzoru pedagogicznego
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
Zgodność z przepisami prawa
Adekwatność doboru narzędzi do celu kontroli/wspomagania
Karta obserwacji zajęć, a realizacja celi kontroli i wspomagania
Realizacja priorytetów MEiN
Realizacja rekomendacji z ubiegłego roku
Plan pracy szkoły
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
Plan pracy, a realizacji misji i wizji pracy szkoły, wdrożenie rekomendacji z ubiegłego roku
Plan pracy, a priorytety MEiN i rekomendacje z analizy pracy szkoły z poprzedniego roku szkolnego
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
WOPFU i IPET, informacje, terminowość
Działania zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, koordynatora ppp
Analiza efektywności udzielnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny, sposoby oceniania osiągnięć uczniów, tryb uzyskania oceny wyższej niż proponowana ze wszystkich przedmiotów ( tzw. PZO)
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
Zgodność z rozporządzeniem, USO, statutem szkoły
Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Plany pracy i sprawozdania zespołów nauczycielskich działających w szkole
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
Zgodność z przepisami prawa
Spójność działań z planem pracy szkoły, rekomendacjami z nadzoru pedagogicznego i analizy pracy
Analiza pracy szkoły na podstawie obowiązujących w szkole narzędzi – protokolarz RP
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
Wykorzystanie wniosków i rekomendacji do planowania zmian w placówce
Zasadność wykorzystanych narzędzi
Awans zawodowy w dokumentacji (plany rozwoju, sprawozdania)
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
Zgodność z przepisami prawa
Celowość i poprawność zaplanowanych działań
Ocena dorobku zawodowego w świetle przepisów prawa
Spacer po szkole – wizja i misja szkoły, a przestrzeń
Podstawowy
Rozszerzony
Kompleksowy
Omówienie przełożenia wizji i misji na wygląd szkoły i kształtowanie przestrzeni
Indywidualne wsparcie dyrektora
Indywidualne wsparcie dyrektora
Wsparcie coachingowe dyrektora
Wsparcie przy przygotowaniu koncepcji na konkurs na dyrektora szkoły
Budowa wizji i misji szkoły
Praca z dokumentacją
Audytorzy
Naszymi audytorami są dyrektorzy szkół z długoletnim stażem, absolwenci studiów podyplomowych z przywództwa edukacyjnego i Liderów Oświaty, którzy przeszli kontrolę ze strony organu nadzoru pedagogicznego i NIK.
Wielokrotnie nagradzani przez kuratora oświaty i ministra, autorzy publikacji z zakresu zarządzania oświatą, edukatorzy z wieloletnim stażem w zakresie szkolenia kadry zarządzającej.
Wariant podstawowy
Zaczyna się od planu nadzoru pedagogicznego, podstawowego dokumentu dyrektora. Zbudowanie dopasowanego do potrzeb placówki planu, związanych z nim kart obserwacji lekcji, dóbr narzędzi do prowadzenia nadzoru, nie jest zadaniem prostym! Oczywiście można skorzystać z gotowych wzorów, jednak czy wówczas można mówić o nadzorze, który wychodzi naprzeciw konkretnym problemom danej placówki i znajduje rozwiązania? Proponujemy zindywidualizowane rozwiązania dopasowane do potrzeb i możliwości.
W tym module audytor:
- analizuje plan pracy placówki, pokazuje, jak można go powiązać z realizacją priorytetów MEiN, wynikami nadzoru pedagogicznego i analizy pracy szkoły.
- proponuje konkretne działania szkole, zmiany, które można wprowadzić, aby efekty pracy były lepsze, a nauczyciele równomiernie obciążeni dodatkowymi zadaniami. Różnego rodzaju kontrole sprawdzają przecież, jakie jest przełożenie wyników nadzoru i analizy na zmiany zachodzące w placówce. Podobnie rzecz się ma z organizacją i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej, obszaru stosunkowo trudnego, zarówno jeśli chodzi o organizację, jak i monitorowanie efektów.
Jakie są zalety audytu dokumentacji wskazanej w pierwszym module?
- posiadanie dokumentacji „szytej na miarę” placówki, zgodnej z przepisami, z której wynikają konkretne działania przynoszące pozytywne efekty,
- zbudowanie rekomendacji do zmian,
- poczucie bezpieczeństwa,
- nieobciążanie nauczycieli i samego dyrektora dotykową pracą związaną z prowadzeniem i analizowaniem dokumentów, które czasami są po prostu niepotrzebne,
- wiedza na temat działania placówki pochodząca od osoby z zewnątrz
Wariant rozszerzony
Zawiera w sobie zagadnienia z poziomu podstawowego i jest rozbudowany o:
- audyt dokumentacji związanej z ocenianiem, gdyż jak wiadomo, najwięcej kontroli doraźnych dotyczy właśnie oceniania,
- przegląd dokumentów związanych z różnego rodzaju sprawozdaniami, a celem jest stwierdzenie nie tylko ich faktycznego wykorzystania do rozwoju szkoły, ale i sporządzenie konkretnych rekomendacji (ich budowanie jest dla większość szkół problematyczne) wykorzystanych później do budowania efektywnego planu nadzoru i planu pracy szkoły.
Co zyskuje dyrektor i szkoła?
- Informację zwrotną – to sprawozdanie potrzebujemy i wykorzystamy, a pozostałymi nie będziemy obciążać nauczycieli.
- Drugi efekt to przekonanie, że gromadzone sprawozdania wynikają z przepisów lub faktycznych potrzeb szkoły i są wykorzystane do zmiany, a nie do zajmowania miejsca w dyrektorskiej szafie.
Wariant kompleksowy
Jest przeznaczony zarówno dla dyrektorów, którzy chcą dzięki wskazaniu nowych, celowych narzędzi do analizy pracy zobaczyć w jakim miejscu jest ich szkoła. Bardzo cennym narzędziem jest spacer po szkole, którego celem jest analiza przełożenia wizji i misji szkoły na jej przestrzeń. Czasami szkoła nie posiada wizji i misji, wówczas efektem będzie jej wspólne zbudowanie. Zostaną one wykorzystane do nowych działań, a także staną się punktem wyjścia do budowania koncepcji pracy szkoły, w sytuacji, gdy dyrektor staje po raz kolejny do konkursu.
Spacer obserwacyjny ze specjalnym arkuszem, jako narzędzie przynosi odpowiedzi na pytania: co widzi uczeń i rodzic?
- Co robimy z przestrzenią, aby czuł się dobrze w naszej szkole?
- Co możemy zrobić, aby wygląd szkoły komunikował jej wartości i cele?
- Jest także jednym z nowatorskich narzędzi do analizy pracy szkoły.
Indywidualne Wsparcie Dyrektora
Nowatorska propozycja wsparcia dla dyrektora/kandydata na dyrektora to pomoc przy budowie koncepcji pracy szkoły oparta na zdiagnozowanych potrzebach i możliwościach szkoły, ale i zakorzeniona w prawie oświatowym. Efektem będzie wizja placówki oparta na konkretnych działaniach budujących markę szkoły i jej mocną pozycję w środowisku lokalnym. Koncepcja powstaje w ramach indywidualnej pracy audytora z dyrektorem/kandydatem na dyrektora, z wykorzystaniem narzędzi coachingowych. Dzięki temu powstaje niesztampowy dokument, „szyty na miarę”, zarówno dla placówki, jak i jej szefa.
Celem naszego programu jest jeszcze większy wzrost jakości pracy szkoły, poprzez nowatorskie sposoby wyznaczania celu i zarządzania, delegowania zadań oraz umiejętne angażowanie i wykorzystanie potencjału grona pedagogicznego.