Nasza kadra
Marcin Zaród Trener
Nauczyciel roku 2013, członek grupy Superbelfrzy RP, współzałożyciel Stowarzyszenia Tarnowska Akademia Nauki, anglista w V Liceum Ogólnokształcącym im. Janusza Korczaka w Tarnowie, współtwórca polskiego podcastu edukacyjnego EduGadki, Emisariusz Bezpiecznego Internetu w programie Cybernauci, jeden z twórców Centrum Edukacji i Kreacji Cyfrowej Fabryka Przyszłości w Tarnowie, ekspert i trener w międzynarodowych projektach Novigado i Future Cooperation in Digital Education oraz projektach ogólnopolskich: Akademia Edukacji Hybrydowej, Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, Tarnów 4.0, Wielkopolska Szkoła Ćwiczeń. Latarnik Polski Cyfrowej, zdobywca tarnowskiego tytułu Nauczyciel z Kulturą 2016, Wychowawca roku 2012. Twórca edustreamingów Tarnowskiej Akademii Nauki oraz współinicjator akcji #zadajęzsensem. Jeden z autorów publikacji pt. “Edukacja w czasach pandemii koronawirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.” pod redakcją prof. Jacka Pyżalskiego. Projekty jego uczniów zdobywają nagrody w konkursach ogólnopolskich i zagranicznych (np. Discovery Awards 2017 za projekt Threads of Life, Platinum Award w konkursie CyberFair 2017, I m-sce w II Informatycznym Pucharze Beskidów). Prowadzi blog dla nauczycieli: www.godzinageniuszu.blogspot.com i fanpage na Facebooku “Angielski do Matury”. Autor artykułów w takich magazynach jak: IT w Edukacji, Dyrektor Szkoły, Głos Nauczycielski, Meritum, Języki Obce w Szkole. Były tancerz i trener tańca towarzyskiego. Pasjonat kungfu, tai-chi i turystyki rowerowej.
Motto życiowe: “Umysł nie jest naczyniem, które należy napełnić, lecz ogniem, który trzeba rozniecić”. Plutarch
Występował na Festiwalu Nauki OPPI w Helsinkach, ogólnopolskich konferencjach Inspir@cje 2013, 2014 i 2015 w Warszawie, Zlotach Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów w Ustroniu i Zakopanem, ogólnopolskiej konferencji Digitalnie i Analogowo w Gdańsku oraz na konferencji Pokazać-Przekazać 2014 w Centrum Nauki Kopernik. Współpracował z firmami CD Projekt, Google, Young Digital Poland, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Moje kursy
Najważniejsze tematy szkoleń rad pedagogicznych:
- Growth Mindset, czyli jak wspierać nastawienie na rozwój w sobie i w uczniach, aby chętniej podejmowali wyzwania i nie bali się porażek.
- Jak motywować uczniów? Pomysły, inspiracje, narzędzia.
- Aktywne metody w elastycznych przestrzeniach uczenia się. Dynamiczne formaty “odkrzesłowienia” uczniów.
- Godzina Geniuszu – jak zwiększyć motywację wewnętrzną ucznia. Sprawdzone pomysły do wykorzystania. w praktyce.
- Wykorzystanie podcastów w pracy i rozwoju zawodowym nauczyciela. Uczenie przez tworzenie. 6. Jak dbać o swój dobrostan i dobrostan uczniów w edukacji zdalnej (i nie tylko)?
- Jak dbać o swój dobrostan i dobrostan uczniów w edukacji zdalnej (i nie tylko)?
- Przestań popełniać te same błędy. Bądź kreatywny! Popełniaj nowe! Praca w szkolekulturą błędu.
- Przeciętna klasa? Sposoby aktywizowania, motywowania i oceniania uczniów.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w modelu stacjonarnym, zdalnym i hybrydowym z wykorzystaniem narzędzi Google i MS Office.
- Projekty Pasji. Kształtowanie kompetencji kluczowych i wspieranie motywacji wewnętrznej poprzez wykorzystanie metody projektów.
- Praca w chmurze. Uczeń jako aktywny twórca wiedzy.
- Zastosowanie TIK (Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych) w pracy nauczyciela w trybie stacjonarnym i zdalnym (wersja dla nauczycieli średniozaawansowanych).
- Zastosowanie TIK (Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych) w pracy nauczyciela języków obcych w trybie stacjonarnym i zdalnym (wersja dla nauczycieli średniozaawansowanych).
- Platformy i zasoby wspierające pracę nauczyciela języków obcych w trybie zdalnym i stacjonarnym.