Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta Canve do pracy projektowej -przygotuje pomoce do zajęć w Genially -wykorzysta różnorodne aktywności dla uczniów w Nearpodzie |
Zagadnienia | 1. Canvastyczne zajecia-praca projektowa i lekcje odwrócone z Canvą - podstawowe funkcje Canvy 2. Genially od zera do mistrza- gry, animacje, skrypty - nawigacja po aplikacji, pierwsze prace w Genially 3. Nearpod jako narzędzie do aktywizacji uczniów i nauki odpowiedzialności za własny proces uczenia się |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta akty prawne do konstruowania dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej -wdroży na zajęciach specjalistycznych narzędzia TIK -wykorzysta metody i formy pracy, zwracające uwagę na dobrostan uczniów w dobie pandemii |
Zagadnienia | 1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce-aspekty prawno-praktyczne 2. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej-przygotowanie, ewaluacja działań 3. Kreatywna organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z wykorzystaniem narzędzi TIK 4. Potrzeby uczniów w czasie pandemii i sposoby odpowiadania na nie 5. Metodyka, narzędzia, ocenianie - wskazówki do pracy z uczniami w dobie pandemii. |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta w realizacji zadań z programu profilaktyczno-wychowawczego metodę Design Thinking -wdroży do realizacji zadań profilaktyczno-wychowawczych narzędzia TIK -dokona ewaluacji programu w oparciu na narzędzia cyfrowe i analogowe |
Zagadnienia | 1. Opracowywanie programu profilaktyczno-wychowawczego oraz realizacja zadań w oparciu o metodę Design Thinking- praktyczne wskazówki, narzędzia 2. Kalendarz świąt nietypowych jako forma realizacji zadań programu profilaktyczno-wychowawczego 3. Ewaluacja programu profilaktyczno-wychowawczego-narzędzia, pomysły |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta lekcje i zasoby muzealne online -stworzy własne wirtualne wycieczki z wykorzystaniem narzędzi TIK -przygotuje questy dla uczniów |
Zagadnienia | 1. Wychowanie patriotyczne – lekcje muzealne on-line 2. Zasoby muzealne on-line oraz tworzenie własnych wycieczek wirtualnych 3. Wykorzystanie programów i aplikacji do tworzenia własnych wycieczek edukacyjnych – np. Canva, Genially, Nearpod 4. Wycieczki wirtualne w edukacji regionalnej – przykłady, questy dla uczniów |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta w pracy z uczniami otwarte zasoby edukacyjne -stworzy zadania i karty pracy dla uczniów- offlinowe oraz interaktywne -wykorzysta na zajeciach ścieżki ekologiczne -przygotuje eksperymemty dla uczniów |
Zagadnienia | 1. Otwarte zasoby edukacyjne w edukacji ekologicznej 2. Tworzenie nieszablonowych zadań i kart pracy w oparciu o darmowe strony i aplikacje 3. Metoda eksperymentu w edukacji ekologicznej-metodyka, pomysły, narzędzia 4. Wirtualne wycieczki i spacery ekologiczne 5. Tworzenie interaktywnych ścieżek ekologicznych w Canvie i Genially |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -przygotuje zadania dla uczniów do gier terenowych -wykorzysta elementy grywalizacji i gamifikacji w grach terenowych -wykorzysta grę terenową do integracji klasy lub realizacji podstawy programowej |
Zagadnienia | 1. Gry terenowe - jak i po co? Metodyka, inspiracje, pomysły. 2. Gry z wykorzystaniem narzedzi TIK- np. Actionbound, Canva, Genially, Nearpod 3. Aktywności offline w grach terenowych 4. Aplikacje tabletowe w grach terenowych |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | Nauczyciele, wychowawcy, specjaliści zatrudnieni w publicznych oraz niepublicznych placówkach oświatowych, świadomi opiekunowie stażu i dyrektorzy |
Cel | Uczestnik po warsztatach: -pozna akty prawne dotyczące awansu zawodowego -dowie się, jak napisać plan awansu zawodowego i uniknąć najczęstszych błędów -zapozna się z dokumentacją awansową -pozna obowiązki dyrektora i opiekuna stażu -otrzyma praktyczne wskazówki dotyczące dokonywania modyfikacji w planie rozwoju zawodowego -pozna wymagania oraz praktyczne wskazówki na przykładowe działania na poszczególne stopnie awansu zawodowego. |
Zagadnienia | Ścieżka awansu zawodowego-wprowadzenie Podstawy prawne awansu zawodowego. Jak napisać dobry plan rozwoju zawodowego w oparciu o wymagania z rozporządzenia? Studium przypadku. Najczęściej popełniane błędy w planach rozwoju zawodowego i ich konsekwencje. Omówienie na przykładach z Internetu. Dokumentowanie przebiegu stażu – fakty i mity. Rola dyrektora i opiekuna stażu. Zmiany w planie rozwoju zawodowego. Koniec stażu, czyli o tym co stażysta powinien zrobić w końcu maja Moduły tematyczne Awans na stopień nauczyciela kontraktowego, czyli przełożenie wymagań na konkretne działania. Mianowanie w praktyce – plan rozwoju zawodowego oparty o wymagania z rozporządzenia oraz potrzeby placówki i talenty nauczyciela w oparciu o studium przypadku. Staż na nauczyciela dyplomowanego – przemyślany plan rozwoju zawodowego, a nauczycielskie pasje. |
Organizacja | Nagranie ze szkolenia i materiały szkoleniowe- gotowe szablony dla nauczycieli ubiegających się o kolejny stopień awansu zawodowego |
Liczba godzin | 2,5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -otrzyma pomysły na organizację zebrań i spotkań z rodzicami -będzie znał model analizy transakcyjnej oraz innych metod komunikacji -wykorzysta pomysły na motywacje rodziców do działania |
Zagadnienia | 1. Organizacja zebrań i spotkań z rodzicami-bank pomysłów 2. Rodzic-nauczyciel-style komunikacji- teoria i praktyka 3. Rodzic trudny- wyzwania, sposoby komunikacji 4. Mechanizmy motywacyjne w komunikacji z rodzicami 5. Problemy wychowawcze w klasie- formy współpracy z rodzicami |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta akty prawa oświatowego i szkolnego w praktyce -będzie mógł współtworzyć program profilaktyczno-wychowawczy w oparciu o innowacje, eksperymenty pedagogiczne -przygotuje teczkę wychowawcy oraz porftolio klasy -opracuje niezbędne dokumenty dla uczniów z opiniami i orzeczeniami -przygotuje plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu oraz prezentacje dorobku |
Zagadnienia | 1. Aspekty prawne zawodu nauczyciela- dokumentacja szkolna, akty nadrzędne- interpretacja i wykorzystanie w praktyce 2. Program profilaktyczno-wychowawczy- od diagnozy potrzeb do gotowego dokumentu 3. Teczka wychowawcy- analogowe i cyfrowe pomysły na gromadzenie dokumentacji uczniowskiej 4. Portfolio klasy- cyfrowe rozwiązania dla każdego wychowawcy 5. Interpretacja opinii oraz orzeczeń z poradni PPP 6. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce oświatowej- praktyczne wskazówki, dokumentacja- szablony 7. Awans zawodowy krok po kroku- przepisy, dokumentacja, prezentacja dorobku |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: - znał sposoby dbania o dobrostan - rozpozna symptomy wypalenia zawodowego - zidentyfikuje własne potrzeby i predyspozycje |
Zagadnienia | 1. Stres i wypalenie zawodowe w zawodzie nauczyciela, terapeuty- refleksje, aspekty teoretyczne i praktyczne 2. Jak zadbać o swój dobrostan- wskazówki, praca warsztatowa 3. Profilaktyka wypalenia zawodowego oraz stresu |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 3 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta praktyczne wskazówki dotyczące kultury błędu w pracy wychowawczej -zorganizuje debatę oksfordzka odnoszącą się do kultury błędu |
Zagadnienia | 1. Rozwiązywanie problemów- aspekty teoretyczne i praktyczne 2. Rozwijanie kreatywności uczniów w oparciu o kulturę błędu 3. Kultura błędu w debacie oksfordzkiej 4. Błąd w edukacji jako wartość - pomysły, inspiracje, narzędzia |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta aspekty prawne do konstruowania wymagań dla uczniów -sprawdzi wiedzę uczniów w oparciu o quizy, gry, elementy gamifikacji -wykorzysta elementy oceniania kształtującego na zajęciach |
Zagadnienia | 1. Ocenianie- aspekty prawne i praktyczne 2. Kartkówka, sprawdzian inaczej- nowatorskie sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności 3. Ocenianie przez docenianie, czyli elementy oceniania kształtującego w praktyce- pomysły, narzędzia 4. Co i jak oceniać? Pomysły na motywującą formę i funkcję oceny |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -będzie znał założenia myślenia krytycznego -wdroży na swoich zajęciach narzędzia, metody oraz formy oparte na myśleniu krytycznym -dokona oceny pracy uczniowskiej oraz ewaluacji zajęć w oparciu o elementy myślenia krytycznego |
Zagadnienia | 1. Myślenie krytyczne na każdym etapie edukacji- założenia, metodyka 2. Wykorzystanie narzędzi cyfrowych i analogowych w myśleniu krytycznym - bank pomysłów 3. Ewaluacja pracy i ocenianie postępów uczniów w oparciu o myślenie krytyczne - mentoring uczniowski |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -będzie wiedział, na czym polega myślenie wizualne -wprowadzi na swoje zajęcia mapy myśli -wspólnie z uczniami przygotuje lapbook -otrzyma pomysły i inspiracje na wykorzystanie sketchnotek na zajeciach |
Zagadnienia | 1. Myślenie wizualne w praktyce-pierwsze kroki 2. Tworzenie map myśli-praktyka, metodyka, narzędzia analogowe i cyfrowe 3. Lapbooki jako forma pracy z uczniami 4. Sketchnotki na różnych przedmiotach szkolnych - bank pomysłów |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta w pracy projektowej z uczniami narzędzia Google, Microsoft -sprawnie wdroży MS Teams, Google Classroom, Meet w edukacji stacjonarnej, zdalnej, hybrydowej -wykorzysta Nearpoda oraz Flipgrida do rozwijania kompetencji kluczowych uczniów |
Zagadnienia | Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w modelu stacjonarnym, zdalnym i hybrydowym z wykorzystaniem narzędzi Google 1. Chmura Google-praca projektowa z dokumentami, nieszablonowe prezentacje, tablica Jamboard, tworzenie kolekcji obrazów z Google Zdjęcia 2. Classroom, Google Meet,Hangouts krok po kroku 3. Dodatki Google-element zaskoczenia na lekcji-Flippity, nagrywanie, Pear Deck 4. Nearpod jako narzędzie projektowe w połączeniu z narzędziami Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w modelu stacjonarnym, zdalnym i hybrydowym z wykorzystaniem narzędzi Microsoft 1. Chmura Microsoft- wspólne prezentacje, dokumenty, arkusze kalkulacyjne, notes OneNote, Sway, tablice online 2. MS Teams krok po kroku 3. Edukacja hybrydowa-pomysły, narzędzia 4. Flipgrid jako narzędzie do pracy projektowej z uczniami |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -będzie wiedział, jak wykorzystać generatory do przygotowania zadań offline dla uczniów -wykorzysta z uczniami Scratcha, Baltie, Genially, Canve, Minecraft Education i inne strony webowe do nauki programowania, przygotowywania animacji, projektów przedmiotowych i interdyscyplinarnych -wykorzysta druk 3D do przygotowania pomocy na różne okazje |
Zagadnienia | Kodowanie w edukacji wczesnoszkolnej-programowanie w praktyce 1. Generatory przydatne w pracy offline 2. Projekty programistyczne w Scratch, Run Marco, Baltie 3. Aplikacje i strony webowe do nauki programowania najmłodszych Kodowanie w klasach 4-8 SP-programowanie w praktyce 1. Myślenie algorytmiczne i komputacyjne na różnych przedmiotach- propozycje aktywności offline, generatory zadań 2. Praca projektowa w Scratch, Baltie, Minecraft na różnych przedmiotach szkolnych 3. Wykorzystanie robotów edukacyjnych na zajęciach 4. Kodowanie w szkolnych Escape roomach Kodowanie w szkole ponadpodstawowej-programowanie w praktyce 1. Projekty w języku Python na różnych przedmiotach szkolnych 2. Minecraft w edukacji 3. Kodowanie z Genially, Canvą-projkety uczniowskie Druk 3D w praktyce szkolnej 1. Granty i środki na sprzęt- wskazówki i porady 2. Podstawy modelowania 3D- pomysły, narzędzia 3. Drukowanie 3D w praktyce-ustawienia drukarek |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta Canve do pracy projektowej -przygotuje pomoce do zajęć w Genially -wykorzysta różnorodne aktywności dla uczniów w Nearpodzie |
Zagadnienia | 1. Canvastyczne zajecia-praca projektowa i lekcje odwrócone z Canvą - podstawowe funkcje Canvy 2. Genially od zera do mistrza- gry, animacje, skrypty - nawigacja po aplikacji, pierwsze prace w Genially 3. Nearpod jako narzędzie do aktywizacji uczniów i nauki odpowiedzialności za własny proces uczenia się |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: - będzie znał zagrożenia oraz szanse wynikające z korzystania z Internetu - przygotuje lekcje wychowawcze dotyczące cyberprzemocy i rozsądnego korzystania z mediów społecznościowych |
Zagadnienia | 1. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym- zagrożenia i szanse 2. Cyberprzemoc w Sieci- rozpoznawanie, praktyczne wskazówki, działania profilaktyczne 3. Uczeń a media społecznościowe- wskazówki, 4. Pomysły na lekcje wychowawcze |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 3 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta w codziennej pracy narzedzia rozwijające zdolności poznawcze -zdiagnozuje potrzeby i kierunki pracy z uczniem zdolnym -wprowadzi na zajęciach model lekcji odwróconych -wdroży metody i narzędzia rozwijające potencjał zdolnych uczniów |
Zagadnienia | 1. Innowacja pedagogiczna w pracy z uczniem zdolnym- aspekty prawno-praktyczne 2. Diagnoza potrzeb uczniów w oparciu o standaryzowane narzędzia 3. Program pracy z uczniem zdolnym- przydatne narzędzia, wskazówki, pomysły 4. Uczeń liderem-wykorzystanie metody Webquestów w pracy z uczniami zdolnymi 5. Lekcja odwrócona- założenia, pomysły na pracę z uczniem zdolnym |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -właściwie zdiagnozuje predyspozycje i potrzeby uczniów -wykorzysta w procesie motywowania uczniów narzędzia TIK |
Zagadnienia | 1. Motywacja w teorii i praktyce 2. Analiza transakcyjna oraz wykorzystanie gier psychologicznych do lepszego poznania uczniów 3. Wybrane techniki motywacyjne - rola informacji zwrotnej 4. Metody projektowe w pracy z uczniami 5. Motywacja do zajęć z wykorzystaniem narzędzi TIK |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wdroży elementy aktywnego uczenia się na swoich zajęciach -wykorzysta na swoich lekcjach elementy grywalizacji oraz gamifikacji -wprowadzi w swoich klasach elementy oceniania kształtującego - wykorzysta w codziennej pracy elementy coachingu - przygotuje dla uczniów motywujące stacje zadaniowe |
Zagadnienia | 1. Aktywne uczenie się-praca projektowa z wykorzystaniem narzedzi TIK- np. Canva, Nearpod, Genially, generatory zadań 2. Elementy coachingu w pracy z uczniami 3. Stacje zadaniowa jako forma aktywizowania uczniów 4. Ocenianie kształtujące w praktyce- analogowe i cyfrowe formy innowacyjnego oceniania postępów uczniów 5. Elementy gamifikacji i grywalizacji na zajęciach- narzędzia, pomysły na realizację w klasie |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta akty prawne do konstruowania dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej -wdroży na zajęciach specjalistycznych narzędzia TIK -wykorzysta metody i formy pracy, zwracające uwagę na dobrostan uczniów w dobie pandemii |
Zagadnienia | 1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce-aspekty prawno-praktyczne 2. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej-przygotowanie, ewaluacja działań 3. Kreatywna organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z wykorzystaniem narzędzi TIK 4. Potrzeby uczniów w czasie pandemii i sposoby odpowiadania na nie 5. Metodyka, narzędzia, ocenianie - wskazówki do pracy z uczniami w dobie pandemii. |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta aspekty prawne pracy z uczniami o SPE w codziennym kontakcie z rodzicami -wykorzysta narzędzia cyfrowe (strony, aplikacje, generatory kart pracy) i analogowe(elementy neurodydaktyki) prezentowane na szkoleniu do przygotowywania pomocy -dokona ewaluacji pracy z uczniami o SPE |
Zagadnienia | 1. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostepnej, integracyjnej, specjalnej- aspekty prawno-praktyczne 2. Kreatywne i twórcze metody pracy na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz rewalidacyjnych z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i analogowych - bank pomysłów, warsztat praktyczny 3. Generatory zadań i kart pracy na zajęcia specjalistyczne 4. Ewaluacja pracy z uczniem o SPE |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -będzie w stanie rozpoznać symptomy depresji wśród dzieci i młodzieży -zdobędzie wiedzę na temat Treningu Umiejetności Społecznych oraz metod radzenia sobie ze stresem -pozna metody i formy pracy przydatne w pracy profilaktycznej -dowie się, gdzie szukać pomocy i jak skutecznie pomagać młodym ludziom zmagającym się z depresją |
Zagadnienia | 1. Depresja-symptomy, znaki ostrzegawcze 2. Profilaktyka na lekcjach wychowawczych 3. Wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dla uczniów z depresją w szkole- praktyczne wskazówki 4. Wykorzystanie w codziennej pracy Treningu Umiejętności Społecznych oraz metod radzenia sobie ze stresem |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta w realizacji zadań z programu profilaktyczno-wychowawczego metodę Design Thinking -wdroży do realizacji zadań profilaktyczno-wychowawczych narzędzia TIK -dokona ewaluacji programu w oparciu na narzędzia cyfrowe i analogowe |
Zagadnienia | 1. Opracowywanie programu profilaktyczno-wychowawczego oraz realizacja zadań w oparciu o metodę Design Thinking- praktyczne wskazówki, narzędzia 2. Kalendarz świąt nietypowych jako forma realizacji zadań programu profilaktyczno-wychowawczego 3. Ewaluacja programu profilaktyczno-wychowawczego-narzędzia, pomysły |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta lekcje i zasoby muzealne online -stworzy własne wirtualne wycieczki z wykorzystaniem narzędzi TIK -przygotuje questy dla uczniów |
Zagadnienia | 1. Wychowanie patriotyczne – lekcje muzealne on-line 2. Zasoby muzealne on-line oraz tworzenie własnych wycieczek wirtualnych 3. Wykorzystanie programów i aplikacji do tworzenia własnych wycieczek edukacyjnych – np. Canva, Genially, Nearpod 4. Wycieczki wirtualne w edukacji regionalnej – przykłady, questy dla uczniów |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -wykorzysta w pracy z uczniami otwarte zasoby edukacyjne -stworzy zadania i karty pracy dla uczniów- offlinowe oraz interaktywne -wykorzysta na zajeciach ścieżki ekologiczne -przygotuje eksperymemty dla uczniów |
Zagadnienia | 1. Otwarte zasoby edukacyjne w edukacji ekologicznej 2. Tworzenie nieszablonowych zadań i kart pracy w oparciu o darmowe strony i aplikacje 3. Metoda eksperymentu w edukacji ekologicznej-metodyka, pomysły, narzędzia 4. Wirtualne wycieczki i spacery ekologiczne 5. Tworzenie interaktywnych ścieżek ekologicznych w Canvie i Genially |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -przygotuje zadania dla uczniów do gier terenowych -wykorzysta elementy grywalizacji i gamifikacji w grach terenowych -wykorzysta grę terenową do integracji klasy lub realizacji podstawy programowej |
Zagadnienia | 1. Gry terenowe - jak i po co? Metodyka, inspiracje, pomysły. 2. Gry z wykorzystaniem narzedzi TIK- np. Actionbound, Canva, Genially, Nearpod 3. Aktywności offline w grach terenowych 4. Aplikacje tabletowe w grach terenowych |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 4 |
Adresat | nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, wychowawcy, pedagodzy, terapeuci |
Cel | Uczestnik po zajęciach: -przygotuje zadania do Escape roomów -wdroży na swoich zajęciach metodę Webquestów -wykorzysta generatory on-line do tworzenia zadań dla uczniów |
Zagadnienia | 1. Escape roomy w edukacji-metodyka, narzedzia - np. Canva, Thinglink, Genially, formularze Google 2. Webquesty - metodyka, narzędzia- np. Google Sites, Wakalet, Sway, Nearpod 3. Generatory zadań do Escape roomów 4. Aplikacje do przygotowywania zadań w szkolnych Escape roomach |
Organizacja | Stacjonarnie, online |
Liczba godzin | 5 |
01-485 Warszawa
ul. Radiowa 1A
+48 601 219 920